Bu güne kadar attığım en pahalı başlık bu oldu galiba, açıklayayım 🙂

Bizler için aslında iyi yada kötü durumlar yoktur diye düşünüyorum. Başımıza gelen her iş sadece bir olaydır, nötrdür yani. Ona anlam yükleyip iyi yada kötü hale getiren bizleriz.

İki defa motosiklet kazası geçirdikten sonra, “birazda araba kullanayım” dedim,  gidip ikinci el bir araba aldım. Yolda giderken motoru komple arızalandı, kucağıma aldım. Önceleri araba motorları ile ilgili en ufak bir fikrim yokken; şuan da motor bölümü içerisinde yer alan neredeyse bütün parçaların isimlerini ve ne işe yaradıklarını gayet iyi biliyorum. (Tecrübe hayatta yediğimiz kazıkların toplamıymış meğerse 🙂

Olaylar şöyle gelişti ; iki defa motosiklet kazası ile ölümden dönen ben, araba alıp kafa dinlemeye niyetlendim. Temiz bir esnaf diye almak istediğim arabayı bir tamirciye götürüp gösterdim. “Ooo temiz bu araba al, ufak bi bakımla adam olur” dedi, aldığım gün arızalandı (difüzör kapağı patladı) hadi dedik bakım lazım ondan oldu; teslim ettim aracı aynı tamirciye, 3500 Lira bakım parası aldıktan 1 gün sonra yolda giderken yağ ikaz lambası eşliğinde envayi çeşit uyarı çanları çalmaya başladı. Yağ pompası patlamış, aradım bu vatandaşı “noluyor abijim, ötüyo bu” dedim , tamircide “arabada yağ varsa getir bakalım” deyince bende kontrol ettikten sonra yağ olduğunu görüp “yağ pompalamayan” arabayla 15 km yol gittim.

Bunun ne demek olduğunu bilenler şuanda bıyık altında gülüyor bile, olsun bende güldüm sonradan 🙂 (araç komple yatak sardı, biyel kolu kırıldı, krank çöp oldu ve bir sürü masraf)

Velhasıl kelam, acı gerçekler biraz acıttı.

Şuanda aracım tamirde (tabii ki başka bir tamircide 🙂  Ünallar’dan 1000 liraya çıkma krank ve biyel kolu alıp tamirciye verdim, çizimde gördüğünüz krank ise aracımdan çıkan ve artık işlev görmeyen krankın ta kendisidir.

Evet,  maddi açıdan müthiş bir zarara uğramış olsam da bence edinilmesi gereken bir tecrübe olduğu için bunu yaşadım. İleride benzer ama çok daha büyük bir zarara uğramaktan kurtulduğumu düşünüyorum.

Neyse; işin özü yağ pompası çalışmayan arabayı yürütmeyin, kenara çekip çekici çağırın. 🙂

Bir krankın 3 boyutlu çizimi nasıl yapılır merak ediyorsanız youtube’a bekleriz efenim.

Selamlar,

Umutcan VURGUN

 

 

Yorum bırakın