Selamlar,

Solidworks programında bulunun profil (weldments) sekmesini kullanarak özel profiller oluşturabilir ve zamandan tasarruf edebilirsiniz.

Solidworks ile özel profil setleri oluşturmak ve kaydetmek için bir çizim(sketch) açın ve profilinizi çizin.

zel-profil-1

Burada önemli olan nokta şu; çiziminizin tam tanımlı olması gerekiyor, aksi taktirde profil çalışmayacaktır. Çizimi tamamlayın.

Bu çizdiğiniz parçayı masaüstünde her hangi bir yere “*.sldprt” olarak kaydedin.

Daha sonra sol tarafta bulunan unsur ağacından “Çizim1″‘i seçili hale getirin ve farklı kaydet’e basın.

 

seu00e7im11

En üstten ikinci sırada bulunan “*.sldlfp” uzantısını seçin ve MASAÜSTÜNE kaydedin.

Çizim1 bu görseldeki gibi seçili durumdayken kaydetmeyi ihmal etmeyin, aksi taktirde profil çalışmayacaktır.

kayıt tamamlandığında hiç bir uyarı almamış olmanız gerekiyor ve unsur ağacının sol üst tarafında ki simgenin değişmiş olması gerekiyor.

Aşağıdaki yolu izleyerek dosyanızı bu klasörün içerisine kopyalayın.

bu klasör içerisinde sadece ansi inch ve iso dosyalarını göreceksiniz, kendi belirlediğiniz dosya adını burada oluşturun, örnekte ben profillerim isminde bir klasör oluşturdum.

o dosyanın içersine de hangi tür profilleri oluşturmak itiyorsanız o isimde bir klasör daha oluşturmanız gerekiyor.

onun altınada doğrudan “*.sldlfp”  uzantılı profilleri kopyalayabilirsiniz.

 

 

yu00f6netici-izni-1

kopyalamadan önce böyle bir uyarı alacaksınız, bu solidworks dosyasının korumasıdır.Devama basarak dosyayı kopyalayın, eğer yönetici izni gerektiren bir bilgisayar kullanıyorsanız(iş bilgisayarı) ağ(network) uzmanınızdan yardım isteyin.

Dosyanız kopyalandıktan sonra, kullanıma hazır olacaktır.

Solidworks’te bir çizim açın, profil sekmesine gelin bir çizgi oluşturun ve profili kullanın.

Bu anlatım solidworks 2018 için geçerlidir, daha eski solidworkslerde bu profil(weldments) yolu başka bir yerde olabilir. aratarak bulun.

Ben, Solidworks’ün Türkçe sürümünü kullandığım için izlediğim yol şöyle oldu;

C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS (2)\lang\turkish\weldment profiles\profillerim\sigma

ancak sizde farklı olabilir, örneğin eğer ingilizce kullanıyorsanız, lang klasörü altında turkish’e değil english’e girmeniz gerekebilir Veya “SOLIDWORKS (2)” klasörü sizde olmayabilir, bu durumda “SOLIDWORKS” klasörünü izlemeniz gerekecektir.

Aynı şekilde 2018 öncesi Solidworks’lerde bu klasör lang içerisinde değil data içerisinde’de bulunuyor olabilir. (“weldment profiles\”) klasörünü aratarak bulun.

Yazım hataları için kusura bakmayın 🙂

zel-profil-gu00f6ru00fcntu00fcsu00fc1final1-1weldmend-2-1deu011fiu015ftirme2final-1

 

 

İşte hepsi bu kadar , iyi çalışmalar 🙂

kütüphaneye profil ekleme

Solidworks Özel Profil Oluşturma (weldments) kütüphaneye profil ekleme” için 6 yorum

  1. daha önceden yaptım oldu fakat şimdi farklı bir profil eklemek istediğimde Arşiv Unsuru Boş hatası alıyorum yardımcı olur musunuz ? Nerde hata yapıyorum sizce

    Beğen

    1. Selam, Tam tanımlı bir çizim yapıp yapmadığınızı kontrol edin, profil kapalı olmalı. Ayrıca kaydete basmadan önce çizimi unsur ağacı üzerinden seçmeniz gerekiyor.

      Beğen

  2. Hocam merhaba. sigma profil çizdim.çizim seçili şekilde kaydettim . profil yap dediğimde “Geçersiz üye profili.lütfen arşiv özelliğiniz kontrol edin” hatası alıyorum. Bu konuda bilginiz var mı yardımcı olursanız sevinirim.

    Beğen

      1. Tam tanımlı. tekrardan çizdim gene olmadı sigma hazır profil indircem. öyle uğraşcam artık teşekkürler

        Beğen

      2. Bugün yeni bir profil kütüphanesi hazırlarken aynı sorun benim de başıma geldi. Eğer herşeyi anlattığım gibi yaptığın halde bu hatayı alıyorsan sorun varyasyon listesinden kaynaklanıyor. Şöyle ki; söz gelimi çap1’den çap10’a kadar boru profili çizdik ve bunu ekledik. iş profili çağırma noktasına geldiğinde çaplardan birini seçmek için listeye tıklıyoruz ama burada hata veriyor, programsal bir sıkıntı var. senin seçtiğin varyasyonu aktif etmek yerine kendisi listenin içinde görünmeyen tanımsız bir profili seçiyor ve içi boş diyor. Biraz karmaşık anlattım belki ama yapılması gereken şu, profilleri çağırma zamanı geldiğinde çizdiğiniz çizgiye tıkladıktan sonra profil oluştur butonuna basın ve listeyi sakın açmayın. önce bilgisayarın imlecini açılır listenin üzerine getirin ve listeye tıklamadan mouse üzerinde yer alan bilyeyi aşağıya kaydırarak listeden seçmek istediğiniz varyasyona gelin ve istediğiniz varyasyona geldikten sonra mouse sol klik ile listeye tıkladığınız anda profilin çalıştığını göreceksiniz.
        Sizden kaynaklı bir hata değil muhtemelen solidworksün yazılımsal bir hatası ama anlattığım şekilde sorunu geçici olarak çözebiliyorsunuz. En azından ben bu şekilde sorunu çözdüm. Hala ihtiyacınız varsa deneyebilirsiniz..

        Beğen

Yorum bırakın